måndag 12 februari 2018

morgondagen

Ser lite ojämnt ut, men det blir snyggt
när det är blockat och klart
Plötsligt lossande stickblockeringen och jag har stickat halsduk och mössa till Sigrun och nu är en islandströja in the making. Det är roligt och medan jag stickar ser jag avsnitt efter avsnitt av Game of Thrones och tänker på nästa projekt. Det är lugnt nu, på jobbet - eller så är det bara så att jag äntligen är i fas med allt och det börjar rulla på. Chefen hade uppföljningssamtal med mig idag (det ska egentligen vara ett lönesamtal, men eftersom inget avtal är klartfick vi skippa den delen) och hon sa att hon tycker jag levererar över förväntan på alla fronter. Ja, vad trodde hon? Jag sålde in mig bra, men jag sa bara som det var. Är. Om det är något jag kan är det mitt jobb. Ja, och stickning, då.

Visningen i morgon. Jag vet inte varför, men det känns pirrigt. Jag vet inte varför. Det är ju bara en jeffla lägenhet. Den har ju inte ens balkong. Jag bor bra här, och det är trivsamt att inte vara ensam. Och ändå...

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

Dä årner saj!

Fina färger på islandströjan, du är verkligen duktig! :) jag tråcklar vidare med mina enfärgade alster, senast skapades en väldigt trång mössa med en högst ofrivillig topp. Jag måste ta tag i matematiken så att inte denna mössa också blir en smurfluva, modell jättestor.

magda sa...

Ja, det gör det! :)

Tack! Jag har ju ett mönster jag följer men färgerna har jag satt själv. Sten och lava. Borde vara något illandes grönt också, men det får bli på en annan tröja...

Du stickar på frihand? Grymt!