onsdag 13 december 2017

travelling light

Lussefika med rara kollegor.
Imorgon: en snabbrepa till London, med några kollegor. Mestadels studiebesök i två knappa dagar, en övernattning och hem igen på fredag eftermiddag. Jag packar extremt lätt; rena underkläder, något att sova i, en extra topp och en kinesisk jacka ifall vi hittar något extra smuckt ställe att äta middag på. Lite toalettsaker och laddare till telefonen. Med gott om plats för ett plötsligt fynd, eller två (om vi nu till äventyrs skulle få någon tid över till att dyka in i någon butik) får jag ner detta i min Kånken. Make-up, bullet journal, hörlurar och lite annat skrafs, som plånbok och pass, går ner i min handväska. Löjligt lätt packning, helt enkelt. När jag smsar en kollega, och undrar om han vill att jag checkar in oss alla ikväll, svarar han att det nog inte sparar oss så mycket tid då han ska checka in sitt bagage. Såvitt känt är åker vi med samma flight hem. Och han har med en stor resväska, eller? Ja, jag är sjukt nyfiken; vad har han med sig, egentligen?!?

Fem arbetsdagar kvar, varav två i London, en med lektioner, en med julavslutning, julbrunch och julfika och sedan en A-dag. Jag ska nog överleva i år också.

Inga kommentarer: