fredag 26 maj 2017

ledig finfredag

Årets första pion!
Det blev inget biljettköp till Patti Smith. Slutsålt på de flesta ställen, utom ett ockerställe som skulle ha över tusen spänn för en plåt. Icke, sa Nicke.

Men jag har gjort annat. Ett par vändor till Miljöstationen (idag: sleten utemöbel, lite färgburkar, och glas), fått naglarna fixade på salong (väldigt lyxigt), undvikit att krocka med en älg, gett bort två gamla laptops, hämtat hem en styck nyservad cykel och därvidlag pratat bort en stund med Cykelkalle och hans härliga barnbarnsbarn (som tyckte jag borde komma lite oftare och serva min cykel så vi kunde fortsätta prata om Rena Rama Rolf...), kollat in en liten trädgårdsssångare som hänger här, solat, ätit melon och druckt ett glas rosévin, lagt ut lite grejer på säljsidor (fälgar och balklänning), diskat och plockat samt telefonerat en timme med Linus.

Bra dag, helt enkelt. Nu tror jag att jag ska rosta lite potatis, i ugnen, och svänga ihop något till det.



Inga kommentarer: