söndag 2 april 2017

identitet ii

Jag är inte en person som springer lopp. Jag är inte en person som ens gillar att springa med en vän. Jag är ju till och med medlem i klubben Lonesome Runners. För mig är springandet en enskild angelägenhet. Och ändå lät jag Matilda övertala mig till något så vansinnigt som att anmäla mig till Midnattsloppet i Malmö - på hennes födelsedag. GAH. Men... det är ju under förutsättning att knät håller, förstås. Men skvatt galet, oavsett. Fem månader dit. Jag kanske hinner glömma bort det. Fast... Matilda lär påminna mig.

Idag har jag försökt avhjälpa ett fel på tvättmaskinen. Det gick inget vidare. Jag är inte en mekaniskt lagd person. Nu måste jag försöka få tag på en reparatör. Finns det ens sådana fortfarande? Eller förväntas en köpa nytt så snart något går sönder?

Och så har jag tagit en lagom lång promenad. Milt och skönt ute. Vår! Och tre av de fyra pelargonerna från förra söndagen visar livstecken! Kanske är jag en person med ljusgröna fingrar?


 


Inga kommentarer: