lördag 1 april 2017

ett litet glädjeämne

För trötta löpare?
Idag sprang jag en halvmil. Eller... jag powerwalkade lite emellanåt, för att inte fresta på lyckan alltför mycket. Men ändå. Det var så varmt att jag sprang i linne och ändå var det rejält svettigt.

Skogen var sådär vårful som den kan vara när allt fortfarande är gråbrunt och risigt och gamla löv sitter kvar på grenarna och inte vill släppa taget och göra plats för de små, nygröna. Men luften var varm, fåglarna sjöng, himlen var blå och mitt knä gjorde inte ont så länge jag bara tänkte mig för vid varje isättning. Det var helt enkelt tokskönt.

Löparkompis.
Hemma igen tog jag en snabb, och mycket välbehövlig, dusch och sedan tog jag med lite fikabröd och kvistade över till Lena en sväng, för lite kaffe och prat på hennes och Js uteplats. Gott med småprat, surrande humlor och okomplicerad vänskap.

Resten av dagen och kvällen är lugn. Jag läser lite, pysslar och nu får det bli popcorn och en film. Ära vare Buddha för Netflix.


Inga kommentarer: