söndag 5 mars 2017

jag saknar island


Hade ett ärende till Skåne i fredags, och i stället för att köra hem körde jag vidare till Bunkeflostrand, gosade med Sigrun, umgicks med Matilda & Mike (god mat, vin och Prometheus) och sov gott på deras soffa. Innan jag körde hem tidigt på lördagseftermiddagen hann vi till Leos Lekland (vilket jag trodde skulle vara hell on earth - lite som IKEA med tusen ungar på speed - men det var toklugnt och Sigrun älskar det!), luncha och kaffa på Emporia, med Linus som dök upp, och jag fick mina naglar fixade. Inget akryl och sådant skräp men en proffsig manikyr och hållbar färg. Bortsett från när jag var i Landet Annorlunda har jag aldrig ens tänkt tanken att göra något sådant. Men... det gav mersmak. På kvällen tuggade jag i mig inte mindre än fyra avsnitt av Marco Polo, på Netflix.

Idag har jag änteligen dammsugit och snyggat i källaren. Lagat veckans luncher och middagar (basmatiris med en het tomat- och böngryta). Och påbörjat ett test av en s k bullet journal. Jag - som skriver upp allt överallt och ofta har oreda i anteckningar, bokningar och allt - fick tipset för toklänge sedan, men jag tyckte det verkade himla krångligt. Men så skrev en vän på FB om det, idag, och jag kom på att jag ju aldrig kommit till skott med det där. Jag lider ju ingen direkt brist på anteckningsböcker, i alla tänkbara format, så det var ju bara att kolla några tutorials på YouTube, bortse från allt pyntande och tejpande och doodlande som folk håller på med, och sätta igång. Jag ska använda den till halvårsskiftet och gillar jag systemet är det ju då läge att trixa ihop en inför nästa arbetsår.

Ptja. Det var den helgen, det. Som väl är kommer snart en ny.

Inga kommentarer: