onsdag 18 januari 2017

jobbsnack mest ... (triggervarning)

Jag har två lärarstudenter hos mig nu. Två härliga tjejer som jag ser fram emot att få jobba tillsammans med i tio veckor. Förhoppningsvis har jag en del att dela med mig av, men i lika mån förväntar jag mig att själv få lära mig ett och annat matnyttigt. Jag ser plötsligt mig själv med andras ögon (mer än annars) och ofta har studenterna nya, fräscha idéer och det är också spännande att se vilka kurser, och deras innehåll, som man kör nu på lärarutbildningarna. Kul också att två av mina "gamla" handledare från Högskolan i Halmstad nu är professorer på Linné i Växjö och föreläser för de här studenterna.

Det är som att energin jag får av detta också smittar av sig på engelskundervisningen. På fredag sjösätter jag en planering med en etta - som ska sluta i en novellsamling. Det vet de inte än, men på fredag ska jag berätta och de ska få fundera på det. Några kommer inte tro att de kan, men jag vet att de kommer att klara det fint. Det blir tufft men vi är också ett gäng som ska göra detta tillsammans!

Annars gör jag, som vanligt, inte så mycket. Jobbar, tränar, kommer hem och äter middag, Netflixar - eller kollar något intressant på SVT Play (just nu en serie i fyra delar om Norge under den tyska ockupationen) - och sedan kryper jag ner under täcket tidigt och kör en kvällsmeditation. Somnar gott och även om jag fortfarande vaknar upp ett par gånger per natt kan jag oftast somna om, ganska snabbt. I morgon kväll blir det i alla fall en sväng in till Kalmar för lite AW med några kollegor. Det blir nog trevligt, tänker jag.

Nu ska jag baka ut pitabröd.

Inga kommentarer: