lördag 21 januari 2017

happy birthday, älsklingsson!

Lyckan!
(Och sorgen då den sedan blev stulen.)
Polaren Frankie...
De här sova-meditationerna, då. Jag har snart gjort dem i en månad och fortfarande minns jag, nästan varje natt, att jag drömt. Ibland minns jag även drömmarna. I natt var jag på resa. Tillsammans med en manlig vän. Bodde på ett hotellrum. Vi delade inte rum men han fanns hela tiden där. Som om han höll ett vakande öga medan jag bar mig ganska odrägligt åt. Stimmade, stökade ner och öppnade dörren ut mot hotellkorridoren och bjöd in alla gäster på någon slags nattlig fest. Vi rev ut innehållet i mina resväskor och det var totalt mayhem och jag fick en rejäl ågren och då kom vännen in och ställde allt till rätta. Det kändes så tryggt och varmt och ... det är då själva FAN att jag inte vet VEM av mina manliga vänner det var, haha... Men ... detta att minnas drömmarna ... och att de nästan alltid är röriga och fulla med folk och ouppklarade frågor. Ska jag fundera över det? Eller ... kanske ändå inte.

Roadtrip till Oslo, 2015
Lördag morgon. Naturligtvis vaknar jag före halvsju. Men jag vaknar av  mig själv och kan ligga kvar i sängen, i lugn och ro, och liksom driva runt i gränslandet tills kaffesuget tar tag i mig och jag vacklar upp för morronfixen. Sedan kan jag sitta så länge jag har lust och kolla någon serie på Netflix, kaffa vidare, lyssna på radio, läsa eller skriva eller vad jag nu har lust med. Inga måsten och tvång. Me likes.

Stolt morbror!
Tid. Linus fyller 28 idag. TJUGOÅTTA! Nästan trettio år... Var tog tiden vägen? Trettio år är en väldigt lång tid men han föddes ju alldeles nyssens? Jag minns så gott som varenda liten detalj från den där dagen. Tjugoåtta år sedan? Omöjligt. Och jag blir lite svag i knäna. På dessa tjugoåtta år har så mycket hänt. Livet, liksom. Men om ytterligare tjugoåtta år ... finns jag ens här, då? DET är en läskig tanke. Särskilt idag, av någon anledning jag inte riktigt har koll på. Kanske för att jag står inför en del större förändringar?


Ute skiner solen och det kan gott hända att jag tar en långpromenad uppåt skogen. Kanske rentav att jag rundar en sjö. Jag får se. Först ska jag fylla upp kaffemuggen och se senaste avsnittet av Vetenskapens värld.

Inga kommentarer: