onsdag 23 november 2016

värkligheten


Träningsvärken har jag ikväll försökt fördriva genom en springrunda. Det återstår att se hur det känns i morgon. Antingen var det just vad framförallt lårmusklerna behövde eller så blir det etter värre. Hur eller hur var det en fin sväng jag tog mig i den milda, svarta kvällen. Knät håller fortfarande men jag tar det lugnt, trycker inte på utan njuter av själva löpningen. Stannar och tar ett kort, eller ger mig själv någon minuts gåvila innan jag springer vidare. Kanske är jag helt färdig med tankar på tider?

Den här veckan varvar jag ner, innan läggdags, med The Crown på Netflix. Jag tycker det är en välgjord och härligt långsam serie om drottning Elizabeths tidiga år, som regent. Och John Lithgow gestaltar den åldrande Winston Churchill på ett fullständigt lysande vis. Jag har bara något avsnitt kvar och får väl fundera på vad jag ska välja härnäst.

Inga kommentarer: