söndag 27 november 2016

orca

Jag tänker inte på det lilla fina huset mer. Det är rätt hus (åh... rätt...) men fel i tid och rum. I stället körde jag in till Kalmar. Ett förvånansvärt lugnt Kalmar. Kanske var alla hemma och adventsmyste eller så tog de ut sig i fredags? Jag hann med alla mina ärenden i helt rimlig tid och utan den allraminsta stress. Stängde helt enkelt in mig i min ljudbok och läste från min lista och gjorde/köpte det jag skulle. Det enda som fick komma med hem från stan, utan att ha stått på min lista, var en hittepå-fårfäll till Sixten som alltid ska ligga uppe på soffryggen, hålla gatan under uppsikt och trycka ner ryggkudden och håra ner. Min tanke var att lite sådär chict slänga "fällen" över soffryggen och så kan han ha det varmt och gosigt på den och soffan skulle skyddas. Hur gick det, då? Ja, vad tror ni?

Assistenten gör som han vill. Var han vill.

Annars, då? Jag har bakat lussebullar vegan style och de blev minst lika fula och minst lika goda som mina bullar brukar bli. En mugg glögg till det, Frozen Planet på Kunskapskanalen med späckhuggare som jagar så snyggt, så effektivt... och veckan kan få komma.


Inga kommentarer: