lördag 26 november 2016

lightbringer


Jag har ett nytt litet projekt. En amaryllislök. Bennett på Duvemåla trädgårdscentrum försäkrade mig att det är busenkelt att få vackra, vita blommor i lagom tid till jul. Vi får väl se. Jag fick i alla fall hem löken i sin lilla bruna, fula plastkruka och ställde den i en lite större, gräddvit oplastig kruka. I vardagsrumsfönstret, med ett varmt element under fönsterbrädan, precis som han sa. Enklast av allt: den ska inte ha något vatten förrän blomkalkarna börjar öppna sig. Det ska jag väl ändå klara. Inspirerad av detta fick jag fram och upp ljuspunkterna. Det blåser fortfarande ute men här inne är det ganska varmt och skönt och Assistenten sover gott i soffan efter att ha varit med och övervakat så att allt gått rätt till. Jag har inte svurit så värst mycket, faktiskt. Nu ska jag ta mig en mugg varm äppelmust spetsad med rom. Är det helg så är det.



Inga kommentarer: