söndag 9 oktober 2016

scream for me örebroooo

Jag funderar på att prova en ny sak. I stället för att avsluta allt på nedervåningen och sedan bara gå upp till sovrummet, dyka ner under täcket, starta ljudboken och släcka lampan kanske jag skulle försöka avrunda mina kvällar lika snällt som jag startar dagarna? Ta med mig en mugg te upp. Tända några ljus. Läsa lite. Fundilera och sedan, så småningom, släcka och sova? Det innebär i och för sig att jag kanske måste "mysa till" sovrummet lite. Det är annars en stilstudie i less is more, ungefär. En minimalistisk dröm i fyra nyanser av vitt.

Helgen gick fort. Fredagskväll landade jag i Örebro vid åttatiden och tillbringade sedan kvällen med mina systrar. God mat, vin och musik. Skönt prat. Lördagen blev lite sovmorgon och sedan en lång fin promenad ut till Naturens Hus där en het soppa värmde gott i höstrusket. Det blev en liten runda på stan också och en fika och sedan bestämde vi oss för att äta hemma och jag lagade en wok till oss och så var det lite mer prat och stickning och vin och vi var alla tre rätt trötta så det blev åtminstone inte toksent. Idag hemfärd genom ett brinnade landskap i grådiset. När jag tar över världsherraväldet kommer en av mina första åtgärder bli att varannat träd som planteras måste vara en lönn.

I morgon är det måndag igen. Jag har ambitioner för veckan som kommer.


Inga kommentarer: