onsdag 12 oktober 2016

god fortsättning

It's a start.
Det där med sovrummet, då. Jag har börjat ordna till det lite varmare. Mjukare. Mer inbjudande. Jag tror det kan bli fint. Alltså... "fint" var det ju redan. Om en gillar klostercellsstuket. Men nu kan det vara ett rum jag vill göra mer än enbart sova i. Kanske läsa. Fundilera. Drömma...

Eftersom det ena ofta ger det andra har jag också börjat reclaima mitt arbetsrum som ett drygt år nu mer sett ut som en barnkammare, med resesäng, lekmatta, babykläder, leksaker... Nu har jag städat undan och röjt plats och kan faktiskt sitta och jobba vid det vackra gamla skrivbordet. Jag har ju lite idéer som visserligen är jobbrelaterade men som det absolut inte finns tid att göra inom ramtiden (den tid lärare måste vara på jobbet), så då får jag väl utnyttja mer av förtroendearbetstiden (de tio timmar per vecka som lärare förfogar över själva och tillbringar, och använder, som de finner bäst). Och mitt arbetsrum. Med det fina skrivbordet.

Det kan ju också vara så att jag döstädar. Eller förbereder huset för framtida visningar?

Inga kommentarer: