söndag 2 oktober 2016

fäng schöj?

Vi chillar, Assistenten och jag, efter ännu en [semi]flitig dag.

Det blev ingen promenad idag. Men... jag har, med viss hjälp av Assistenten, strukit klart badrumsfönstret och av bara farten, när jag liksom ändå hade kluddkläder på mig, tog jag köket också. Inte fönstret utan väggarna, då. Ingen lär märka det utom jag eftersom jag målade det vitt igen, men nu är det fräscht och snyggt. Skrap- och stötmärken och kaffestänk är borttrollade. Och det räcker alldeles utmärkt att jag märker det.

När jag ändå hade stökat omkring alla grejer tog jag tag i surdegarnas surdeg. STÖKLÅDORNA. Jag har tre kökslådor i vilka jag, under de fem och ett halvt år jag bott i huset, tryckt ner precis allt. FUZZ Opethspecial, mynt, mjukbeten för fiske (jo, det är sant... de är snygga och jag hade en idé om att göra örhängen av dem), laddsladdar, gamla telefoner, viktiga papper, oviktiga papper, frimärken, adaptrar, hårspännen, säkerhetsnålar, snören, kvitton, vykort (skrivna och oskrivna) och en triljard andra saker . Och så idag, då. Out of the blue. BAM. En stor papperskasse fyllde jag med skräp. Nu är det fanimej fengshuiat av bara tusan i de där lådorna, och på köpet fick jag plats för det som vanligtvis flyter omkring på bänken ovanför.

Utöver detta har jag mealpreppat lite till och kört tre maskiner tvätt, packat bilen med kassar till återvinning och pant samt dammsugit vilket gör att jag inte har det minsta dåligt samvete för att jag satt i morronrocken till tolv och drack såar av kaffe och åt scones och såg massor av GG-avsnitt. Vilket jag gör nu igen. Assistenten är ute och går en inspektionsrunda, Lilla Spöket jamar efter brorsan (oavsett om hon är ute eller inne och det går mig på nerverna för hon skriker så högt och grannarna tror antagligen att jag torterar henne) och Torsten... har inte synts till idag heller.

I mitt huvud har också en annan idé legat och puttrat ett tag. Arbetsrelaterad. Jag tror jag ska ta upp en lärarblogg, igen. Jag trivdes med att blogga om skolrelaterade frågor, förut. Ja, jag har rentav saknat det. Men någonstans mellan tidsbrist och sviktande självförtroende, bland alla sjukt smarta, pålästa och skolpolitiskt korrekta bloggare med rätt kompisgäng, försvann det. Nu tror jag det är dags att ta upp det igen. Det ska bli roligt!

Inga kommentarer: