torsdag 20 oktober 2016

denna veckan... ett liv


Den här veckan, alltså. Måndag jobbade jag över en stund, men hann ändå med en cykeltur. På en träningscykel, då. Tisdag var jobb, sedan möte med utvecklingsgruppen och så, som grädde på moset, lök på laxen, smör på fläsket... nätverkskväll på uni i Växjö om språkekonomi. Kom hem så sent att jag bara inte pallade släpa mig till gymmet i svinottan, på onsdagsmorgonen. Av bara farten glömde jag att jag ju börjar lite senare på onsdagar, kom till jobbet trekvart för tidigt och hann kvista över till högstadiet för ett impromptumöte med IT-gurun Hanna och en första titt på GAFE. Sedan planering och grejer och en fullständigt lysande, rolig idé för att ge eleverna som läser religion möjlighet att visa vad de kan och så blev det en stunds mertid på jobbet och sedan hem och byta om och ut och springa i fallande skymning och dito duggregn och inte ha det minsta ont och liksom bara springa där och fånflina av glädje och hem och göra vad som mycket väl kan vara Världens Godaste PotatisMos och se sista avsnittet av Fångade och ett litet avsnitt av Gilmore Girls (jag är på säsong 6, nu) och däcka i sängen och vakna idag, köra mjuka morronrutinen och sedan till jobbet och därifrån köra till gymmet och dessemellan återkoppla till tretusen elever, ha lektioner, vara badvakt för en klass som hade simning på idrottslektionen och skriva mötesprotokoll och fila på den bra idén och peppa och handleda och till slut sätta igång diskmaskinen och ta med kompostpåsen på väg ut till bilen, på min väg mot träningsanläggningen och så hem och greja med pelletsen och köra en maskin tvätt och sno ihop något ätbart (ja, jag var så totalt fantasilös att det fick bli VGPM idag, igen) och se tre avsnitt av GG medan jag renoverar mina naglar (helgens färg blir den matta Caviar black), hänga tvätten och så stupa isäng och i morgon är det Fin fredag och fullt med lektioner och om jag trodde att jag skulle få slappa i helgen trodde jag fel för jag ska ju "passa" Sigrun medan hennes fader är på killhelg i Budapest och hennes moder är på tjejhelg någon annanstans. Och det ska bli så ljuvligt men troligen också minimalt med sömn för hon somnar ganska sent, kliver upp väldigt tidigt och vaknar några gånger dessemellan.

Men... snart är det ju jullov!

Inga kommentarer: