söndag 30 oktober 2016

all by myself

Jag drog ut på dagens långpromenad. Kollade Gilmore Girls, körde tvättmaskin, kaffade, funderade på packning, pysslade lite med mitt arbetsrum. Bestämde mig för att jag faktiskt kunde få lov att springa det mesta av promenaden, om knät inte protesterade och om jag tog det lugnt. Inte ens det gjorde mig särskilt entusiastisk. Till slut fick jag ut mig, ändå. Efter lite uppvärmande promenad började jag springa men det var jobbigt för jag tänkte alldeles för mycket. En av grejerna med att springa är att man inte ska tänka. Det tog mig en god stund att släppa tankarna och sipåfan om det inte sedan gick allt lättare att få upp lite fart. Sedan tänkte jag inte alls, mer än på hög klar luft, underbart ljus och fantastiska färger. Väl hemma igen kände jag mig lite bättre till mods.

Och lilla Sigge är bokstavligen på nästan andra sidan jordklotet. Cape Town. Bröllop. Hon är redan en liten globetrotter. Mamman är på möhippa och Sigrun och pappan upptäcker tillsammans. Han whatsappar somriga bilder, med ett blågrönt hav i bakgrunden. Solstrålar.


Inga kommentarer: