tisdag 4 oktober 2016

4 oktober

Jag bakade bullar igår kväll. Avsikten är att bjuda på dem alla. Inte till kollegorna, utan till eleverna. Två grupper förbereder TEDx Emmaboda 2016 (i klassrumsversionen... fast jag önskar att jag kunde fått dem att köra det för en lite större publik...) och kan behöva en liten uppmuntran. En annan grupp jobbar med en annan, lite krånglig uppgift i REL2 och de är så få att jag kanske rentav kan fixa lite chailatte, till bullarna. Blir det några bullar över sätter jag dem i personalrummet och, precis som allt som sätts i ett lärarrum kommer de att fösvinna som en avlöning... Gratis är uppenbarligen gott. Och ja, de här veganska kanelbullarna är to die for. Det törs jag säga.

Jag började också peta lite med min skol- och lärarblogg igår. Den kan nog bli bra, vad det lider.



För övrigt är jag trött idag. Det var tungt att ta sig ur sängen och då är det ändå bara tisdag. Dock tror jag det blir en ljus och solig dag och kanske ska jag ta mig ut på lunchen för en lite promenad. Kanske.



Inga kommentarer: