torsdag 11 augusti 2016

slowly - but steadily?

Uppstart...
Liten utekväll igår med kollegor. Mest uppdateringar efter sommaren, uppblandat med lite anekdoter och byskvaller. Men ändå väldigt trevligt på alla sätt och vis, om än lite sorgkantat då en av de kollegor jag trivs allra bäst med, och har haft mycket utbyte med genom åren, byter arbetsplats och slipper pendla mer. Vi har dock kommit överens om att fortsätta hålla kontakten, både privat och yrkesmässigt. Det blir fint. Och jag är lite avis också... kanske är det dags för mig också att lyfta, framöver? Jag tror inte en ska vara alltför länge på samma arbetsplats. En blir bekväm av sig. Jag går i på sjunde läsåret på VMG nu och något år till vill jag vara kvar, men sedan borde jag kanske se mig om efter nya stigar att vandra, och marker att bryta?

Vännen Erica här på lunch. Det är så roligt att laga mat när en har någon att dela den med! Så jag gjorde potatispizza, vilket har blivit en av mina favoriter i all sin geniala enkelhet. Receptet finns här, och den enda modifieringen jag gör är att jag byter ut yoghurten mot sojamjölk. Osötad. Jag hade kanelbullar i frysen, så de fick bli efterrätt tillsammans med en mugg av Byns bästa.

Nu kaffar jag lite till och låter en idé (jobbrelaterad) försiktigt ta form.


Inga kommentarer: