måndag 15 augusti 2016

början

Hvalfjörður
Jomen, det gick väl bra det här. Det är ju det gamla vanliga, förstås, med knasiga scheman och för lite och för mycket (jo, faktiskt!) utlagt av kurstid, och gruppindelningar som inte är klara och fan och hans moster. Men det hör liksom till. Det vore nog läskigt att komma till jobbet och upptäcka att allt redan var på plats och i box. Tror jag. Och jag är väl knasig, men jag tycker det är roligt att börja jobba. Inte roligt som i trevliga fester, dagar med la famiglia eller sköna resor, men som alternativ till att gå hemma och dra... Jag tänker på det ibland. Jag hoppas att jag fortfarande arbetar för att leva och inte tvärtom.

Och så har jag dragit igång gymrutinen igen. Den halva timme jag kommer att glida in senare på måndagseftermiddagarna, det här läsåret, kommer tyvärr innebära att jag måste knö med en massa andra, men det får väl svi över. I gengäld kommer jag också kunna träna en tidig morgon, varje vecka, och glida in på jobbet lite senare.

Så. Let the games begin. And may the odds be ever in my favor.

Och nu... lite skolnostalgi: