torsdag 14 juli 2016

slow living


Sakta men säkert glider jag ändå in i semesterrytmen. Ett par dagar har tillbringats i Bunkeflostrand, igen. Tillbakalutat och mysigt och förhoppningsvis fick Matilda lite avlastning så hon kunde börja packa inför USA-resan. Vi har pratat, promenerat och pysslat. Det är alltid lite trist att lämna dem och köra hem mot skogarna igen, men nu är det som det är. Nu.

Jag går, småspringer (knät bråkar med mig och jag tar det lite lugnare) och cyklar. Lyssnar maniskt på George RR Martins serie. Nu framme vid sista delen - A Dance with Dragons. I avvaktan på att författarens skrivkramp ska lossna kan jag ägna hösten åt att börja se serien. Morgnarna är långsamma uppstarter med såar av kaffe. Ofta ute på altanen. Äppelträden dignar av frukt i år igen.

På SVT Play ser jag, om kvällarna, gamla, intressanta dokumentärer om allt mellan himmel och jord, Ett fall för Vera, Indian Summers, nya dokumentärer som den om vilda västern. Och nu kommer gamla Bombi Bitt att sändas. En serie jag minns från min barndom. Kanske kollar jag in den också. Eller inte. Jag har en del som måste göras här hemma och en resa att förbereda. I kväll goda vänner här på mat och prat.

23 dagar av semestern har lagts till handlingarna. 31 återstår. Skönt det.


2 kommentarer:

Teresa Terttu Brunzell sa...

Härligt med semesterrytmen! Låter himla mysigt. Och den lilla sötisen, klart man vill vara nära och närvarande! Jag får ett barnbarn i september! Har ett, fast ryyyysligt långt borta, och så tre bonusar. Ha en skön fortsättning på semestern, spännande med resan! Och krya knät..!

magda sa...

Ja, så himla skönt när den väl infinner sig och dagarna blir sådär vilsamma som en har önskat.

GRATTIS till lilla barnbarnet! Ljuvligt!

Ha en fortsatt skön semester, du också! Kram!