lördag 2 juli 2016

shop 'til you drop

Jag tror inte på shopping som medicin mot ennui slash spleen slash numbness. Däremot fungerar det fint när en vill fylla på i garderoben och det var välbehövligt. Det är ganska vilsamt att koppla bort mig själv och strosa i butiker och inte bry mig ett dugg om köer och skrikande ungar. Fundera på en skjorta med blåvita ränder och en mjuk stickad tröja i vitt. Något färgstarkt. Fetignorera såväl trender som vad som kan anses vara passande/inne i färger, modeller och mönster - eller allt svart och tufft, för den delen - och bara lägga pengar på sådant jag gillar och inte ge ett f*ck för vad andra må tycka. Ta en flat white på en kaffekedja och prata lite med Johanna, i telefon, medan jag dricker och iakttar folk runtomkring mig. Nya skor på fötterna (de gamla la jag i en papperskorg på en kundtoalett) och ett varmt sommarregn på väg mot bilen.

En dag så god som någon. Okej, i alla fall.

Nå. Huvudbonader är inte min grej...
(Bilden troligen tagen av Ari Seth Cohen. Själv har jag snott den.)

Inga kommentarer: