lördag 9 juli 2016

långledighet

Finfrukost!
Lång semester är lite ångestskapande. Den måste ju fyllas med saker, samtidigt som den också ska ladda batterierna så de räcker till jul, allraminst. Och jag är mestadels bara trött och får tvinga mig att göra även saker jag egentligen tycker om. Springa, till exempel. Pyssla. Ja, till och med träffa folk. Helst vill jag ligga i solstolen och lyssna på A Feast for Crows. Så det lär jag väl göra idag, även om jag både behöver springa och klippa gräs. Känner jag mig själv kan det säkert bli så att jag tar tag i något av det ändå, framåt eftermiddagen eller kvällen.

För att jag inte ska gå ner mig helt gör jag ändå saker. Den här veckan har jag sprungit, ätit middag hos vännen Lena och igår tog jag till och med tåget in till Växjö, för att dels träffa vännen Stefan och dels kolla in vännerna från Tolg, som spelade på en krog vid sjön, i stan. Jag har också bestämt ett par dagars utflykt i veckan som kommer, och måndagsklubbsmöte, med A och L. Sedan är det dags att börja fundera på packning inför Island.

Island med Jenny blir underbart.

Inga kommentarer: