onsdag 20 april 2016

omkastning

Idag gjorde jag liksom tvärtom mot mina vanliga rutiner. Och jag klarade det!

Det är ju det här med morronträning. Jag vet att detta är något som den yppersta motionseliten ägnar sig åt, men för en slacker som en annan är det stort att släpa sig ut före tio en lördag. Döm om min förvåning idag när jag plötsligt fann mig själv på gymmet tio över sex. Jag är en smula osäker på hur jag hamnade där, men antagligen klev jag upp, klädde mig och körde dit, ba'. Ja, jag bör t o m ha fått på kaffebryggaren eftersom jag hittade en termos med morronfixen, i min handväska...

Hur eller hur så blev det ett grymt helkroppspass bland hantlar, vikter och stänger, som - och här kommer det löprelaterade - avslutades med en liten kvart Reign In Blood på löpbandet. Så... nu är jag en sådan där, jag också, som lite nonchalant, och som i förbigående, kan säga att "jo, i morse på väg från gymmet..." eller "på löpbandet, härom morgonen...". Åtminstone den här veckan. Det får nog inte bli en vana, för energikicken det gav mig var i samma härad som ett hekto amfetamin.*

Detta gjorde jag alltså innan jobbet. Sedan jobbade jag. Och var på café och fikade med kollegan Lena. Efter ett antal utvecklingssamtal körde jag in till Kalmar för att tillbringa den tidiga kvällen på en nätverksträff för språklärare. Värt resan, var det.

När jag kom hem satt Sixten och såg förebrående på mig, på uppfarten, och i brevlådan låg en mycket fin skrivbok som jag köpt via Bokus. Jo, jag skriver en hel del analogt, också. Det finns saker jag behöver få ur mig, eller sätta ord på, som inte lämpar sig för nätpublicering...

Nu ska jag lägga mig och lyssna lite vidare på The Blind Assassin (Margaret Atwood).




*Rent hypotetiskt, dårå...

Inga kommentarer: