onsdag 2 mars 2016

andas ut

Början av mina arbetsveckor innebär nog en ganska stor anspänning. Jag tänker inte på det när jag är mitt uppe i allt, men så här på onsdagsmorgnarna slås jag ofta av hur lugn jag känner mig. All eventuell stress är liksom bara... borta. Jag har en hel dag (minus en enda lättsam lektion) att efterarbeta, planera framåt, läsa elevarbeten, återkoppla, hinna samtala med kollegor och liksom bara vara i fas inför resten av veckan. En dag att liksom lugnt andas ut, och sedan in och ta sats mot helgen.

Igår kväll var jag på informationsmöte om fiber. Det verkar som en klart vettig grej, så jag ska bara komma ihåg att skicka in min beställning. Behållningen av mötet var annars den underbara damen i typ nittioårsåldern som ville ha fiber indraget, inte för egen skull, utan för framtida behov. Själv skulle hon nog överleva några år utan IP-telefoni och sådant, tyckte hon. Det gör jag också. Överlever utan IP-telefoni. Jag är mest intresserad av rejält skjuts i uppkopplingen så att jag kan använda min dator och teven på ett vettigare - och framförallt mindre irriterande - vis.

Jag skulle sprungit igår, men... övade lite på det här med balans. Visst kunde jag klämt in en löprunda efter det där mötet, men det var ganska skönt att inte. Det är en sak att försöka smita undan planerade vändor om det bara inte är så lockande och en helt annan att ibland ändra planerna för att jag vill göra andra saker. Det är jag som ska äga träningen och inte tvärtom. Idag blir det gymmet och så kan jag ju springa i morgon!

Igår var det amerikansk supertisdag och att många republikaner vill ha galningen Trump som presidentkandidat är väl ungefär i paritet med att många svenskar stöttar SDs järnrörssnubbar, eller KD, för den delen.

Linus skickar recept på vegansk ost. Han går all in. Jag tycker det ena receptet, med chili och andra godsaker i, verkar värt att prova. Kanske får det bli ett av helgens projekt? Jag skulle nog liksom bli helt vegetarian om det inte vore just för alla härliga, goda ostar som jag svårligen kan undvara, även om jag inte smäcker i mig dem på daglig basis.


Inga kommentarer: