fredag 26 februari 2016

fullpetad finfredag

Idag har jag:

X   Kört discofredag på förmiddagen - löpning plus "det som syns", på gymmet

X   Blivit klippt

X   Ätit frukost till lunch (skönt att träna på fastande mage). Kaffe räknas inte.

X   Kört till Kalmar och där:

X   Köpt en laddsladd till telefonen mm och en burk färg till en garderob, på Clas Ohlson

X   Köpt en riktigt skön produkt från Clinique

X   Varit på IKEA och köpt bara det som stod på listan. Inte ens det, faktiskt. Jag tappade lusten. Men jag kunde omöjligt stå emot att rycka med mig Vargen och en uppäten mormor när jag sprang förbi barnavdelningen. Annars enbart tråkiga nödvändighetsartiklar.



X   Fått (nej, jag betalade) en dryg timmes vidunderlig helkroppsmassage, Hon är grym. Missar inget. Absolut inget. Men så mår jag fint efteråt, också...



X   Fått för mig något så jävelkorkat som att - i stället för att göra helg- och veckohandlingen på hemmaplan - svänga in på Kvantum i Nybro. HUNGRIG. TOKHUNGRIG. En ska aldrig handla när en är hungrig, tokhungrig tillåme, och ännu mindre så i en butik en inte hittar i och som inte alls har det utbud en hade hoppats på... Förlåt, ICA Emmaboda. Jag ska aldrig vara otrogen mer.

X   Varit tvungen att handla här i Byn också, eftersom jag tröttnade på att leta efter var de hade gömt kattmat och dessutom ville ha Riktigt jordnötssmör.

X   Slutligen kommit hem igen, lastat ur och in och slängt ihop en wok med nudlar och försökt äta den lugnt och fint. Ett glas rött till det.

X   Pratat på messengern med systerdottern Fanny som ligger på sjukhus och det är inte alls roligt för hon har haft blödningar på en njure och de har hittat en stor tumör som visserligen lär vara godartad, men nevertheless...

Tror det är dags för sängen snart. Igår la jag mig ganska tidigt för att läsa. Vaknade strax före sju i morse. Lampa släckt. Boken inte ens öppnad. Men... kanske är det ikväll det händer?

Men först... lite disco!


Inga kommentarer: