onsdag 13 januari 2016

lyft

Lyftet. Henry Gustafsson.
De tre-fyra senaste gångerna jag varit på gymmet har grejer varit upptagna så att jag inte kunnat köra marklyft. Så där så att jag lite oroat mig för att jag kanske inte skulle kunna alls. Ungefär som när jag hade kraj med magen i början av december och inte kunde springa på över en vecka, och trodde att jag nog inte skulle kunna springa ens 500 meter. Men idag, alltså. Äntligen. Gick ut lite halvtungt och la på tills jag var uppe i samma vikt som när jag lyfte förra gången. ROLIGT!

Annars är arbetet i full gång, eleverna har börjat sätta fart och jag har mycket roligt på gång. Mycket roligt. Och spännande. Mer om detta vid annat tillfälle.

Och så provar jag, uppmuntrad av Linus som kör 90 dagar för att testa, att äta veganskt i veckorna. Helgerna också såvida jag inte blir bjuden på middag. Risken är nog inte så stor. Men kanske unnar jag mig lite mjölk i teet, eller en bit god ost till vinet.

Inga kommentarer: