tisdag 5 januari 2016

jorå...

Vinter i Småland.
Njutdag.

Sov tills jag vaknade. Morronrock, raggsockar, kaffe och lite läsning till frampå förmiddagen. Gröt till frukost medan stora snöflingor föll genom solskenet. Körde någon maskin tvätt. Vek ihop, och hängde in, rena kläder. Släppte in lilla spökfröken, som varit ute sedan i går eftermiddag... och gav henne utegångsförbud tillsvidare. Nätterna är kalla nu. Dagarna också. Minus nio när jag vaknade.

Fick på mig löparkläder och kom mig ut i skogen. Lite drygt elva helt underbara och lugna kilometrar på pudersnö. Solen. Den blå himlen. Kylan som bet så snart jag stannade till för att ta ett och annat foto. Hem och slänga in en tvätt till, laga en sen lunch på lök, sugarsnaps och röda linser. Prata lite med Jenny i telefon. Baka en driva kanelbullar, upptäcka att jag inte hade ägg hemma till att pensla dem med och hittade en alternativ lösning (sockervatten, 1:1) via google. Slänga i lite toning i håret. Packa ihop lite grejer Matilda & Mike lämnat efter sig, för att köra ner till dem i morgon. Lacka naglarna. Titta på ett program om terrakottaarmén på Kunskapskanalen. Dricka en stor mugg chai.

Njutdag.

Inga kommentarer: