onsdag 27 januari 2016

avsigkommet

Uppmuntran efter väl förrättat värv!
Vintern kom liksom av sig, just när den började ta fart. Nu är all snön borta, allt är grått, brunt och blötmörkt. Asfalten och gruset på vägarna suger upp allt ljus så att det blir omöjligt att se något, trots pannlampa. Morgnarna är svartare än viper black. Och det känns tröstlöst eftersom det inte alls är vår, även om jag faktiskt hörde lite fåglalåt härom morgonen när jag skulle gå till jobbet, utan det kommer ett fett "bakslag" snart.

Jag känner mig lite lätt om hjärtat. Jag har diskat undan rättningar och återkoppling på inlämningar och fan och hans moster och tänker ta itu med den nya hög som bildas i morgon (ny inlämningsuppgift i en grupp och delprov i en annan...), på studs. Att jag ska vara klar själv med en inlämning i litteraturkursen jag tar (på distans), på måndag, förtränger jag. Helhjärtat. Jag har ju inte ens läst klart det jag ska skriva om än...

Nu har jag, efter jobbet, tränat, storhandlat, lagat och ätit middag (vegan), diskat och hängt en tvätt. Innan jag trillar i säng ska jag kolla ett av mina favoritprogram, Där ingen skulle tro att någon kunde bo, på SVT Play. Helt underbar serie om starka människor som gjort verklighet av sina drömmar. Som tagit klivet. Jag önskar...


Gissa vem som kommer och hälsar på i helgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tummen upp på helgbesöket!

magda sa...

Jaaa! Det blir ljuvligt!