tisdag 1 december 2015

rapport

* Jag dricker fortfarande te. Vågar inte testa med kaffe.
* Därmed är morgonkvällens julmiddag med jobbet i fara. Trist gå på sådant om jag bara kan sitta och dricka mineralvatten och sorgesamt knapra på ett julknäckebröd.
* Men jag sover bra om natten, nu.
* Det är tisdag morgon och rörmokaren har inte hörts av. Jag ringde igår och frågade varför de inte hört av sig i fredags, när de inte dök upp. Någon var sjuk och någon annan hade glömt. När de kan tänkas nedstiga i min verklighet och avsluta påbörjat arbete, för vilket de tar fett betalt, kunde de inte svara på...
* Igår kom jag mig äntligen till frisören och fick topparna ansade.
* Jag är superstressad för att hinna med allt som behövs hinnas med i en av de två kurser som är slut nu till jul. Jag anser att lektionstid utpytsad borde ta hänsyn till vilka grupper det handlar om. Kör samma kurs i två grupper. Ena gruppen seglar fram och kommer att ha gott om tid att avsluta. Andra gruppen kämpar som FAN, men det går inte fort och de flesta där kommer ändå få det väldigt tungt nu på slutet. Jag förutspår att ett par kommer strunta i det...
* Jag fick finbesök på jobbet igår:



* jag satt och bläddrade i en skvallertidning hos min frisör. I rent forskningssyfte, givetvis. Där sa någon att alla intressanta män i hennes (min) ålder var "upptagna". Eller så var hon bara inte snabb nog. Det sägs att efter en relation är kvinnor själva i sju år, medan män är det i sju... veckor. Det fastnade nog i mitt huvud bara för att jag redan gjort ungefär samma iakttagelse själv.
* Skitsamma.


Inga kommentarer: