tisdag 22 september 2015

det tar sig

Jag fortsätter med mina dagsbeting. Igår, efter jobb och ett fetingpass på gymmet, kom förvisso Erica förbi på te- och kanelbullefika men när hon dragit vidare körde jag en maskin tvätt och sorterade upp lite i skafferiet. Nu råder årminstone en hyfsad ordning, sådär så att jag hittar vad jag har där. Idag, efter långdag och en löprunda uppåt skogen och bort runt den lilla sjön i Byn, har det blivit mer tvättat och nu är pannan uraskad och pelletsen påfylld. Pannan mullrar gott nere i källarregionerna och borgar för att jag inte behöver frysa.

De senare åren har mina jobbtisdagar av någon skum anledning varit extra obstinata och strävhåriga och har kommit att bli veckans mest fruktade dag. Förra veckan bestämde jag mig för att börja gilla tisdagar. De kan ju i alla fall inte bli värre än de redan är. Och idag tycker jag att det har varit en visserligen lite seg dag men allt som allt har den varit helt åkej. Det här gick ju riktigt bra! Jag tänker gilla nästa tisdag också.


Inga kommentarer: