onsdag 1 juli 2015

packad och glad

Alltså. När jag reser gör jag det alltid med lätt packning. Så även denna gång - sett till kläder och sådant, och då har jag ju ändå med mig löparstassen, förstås. Men... allt det andra. Suck. Cykel och hjälm och solsängen och vattendunk (det finns el i stugan - tackålov! - men vatten hämtar en nere i hamnen och Lena rekommenderade mig att ta med kaffevatten etc för att vattnet är så hårt) och böcker och en laptop och en härva laddningskablar (och jag kom just på att jag kanske skulle damma av kameran och ta med?) och så maten. Mestadels har jag faktiskt bara köpt frukt och keso och knäckebröd. Och bubbelvatten. Och vin. Men ändå...

Naturligtvis kan en köpa mat på Öland, men inte i hamnen där jag ska bo, bortsett från rökt fisk och det ska jag smarra i mig varenda dag! Och min plan för övrigt är att slippa handla. Och slippa trängas med en massa andra människor. Framförallt slippa knô med folk. Möjligen handla lite grönt i någon rar liten låda längs vägen, när jag är ute och trampar. Jordgubbssäsongen är förbi, dock. Parkera bilen vid stugan och sedan bara gå, springa och cykla och ligga. I solstolen, alltså.

På väg till ön, i morgon, har jag tid för helkroppsmassage i Kalmar. En kollega rekommenderade stället och jag ser verkligen fram emot det. Allt tränande gör musklerna hårda och ganska spända och det ska bli härligt avslappnande. Kombinerad sport- och oljemassage har jag bokat. Lyxigt, känns det som!

Vi kör väl en Ragnarök till, va?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det fantastiskt på Öland! Kram!

magda sa...

Det ska jag ha! Och du på din grymma resa! KRAM!

magda sa...

Det ska jag ha! Och du på din grymma resa! KRAM!

ming wan lee sa...

ja, det låter som en riktig semester det! ha det riktigt underbart och kom tillbaka med nya sköna betraktelser :)