söndag 31 maj 2015

... or else expecting rain...

Lördagen är heldag med nödvändig furnering och långlunch med goda, goda väninnan. En sväng ut i spenaten också, för att vakta katter en stund, åt annan god vän. Där mötte jag Döden.

Kanske bara vilar sig lite?

Den där shoppingen. Jag hade förberett kommandoräden i vanlig ordning och fick, i rekordfart, både med mig en solsäng, några filtar till altanen (ja, den kan vara lite frusen ibland...), diverse hudvårdsartiklar, ett par ballerinaskor för vardagsbruk och ett tunt, flätat skärp till studentklänningen. Allt according to plan and schedule. Sedan, när jag var hemma igen och packade upp kassarna, hittade jag tre träningstoppar också. En svartvit, en gul och en svart-gul. Det vete fan, alltså, hur de hamnade hos mig? Märkligt. Ytterst märkligt. Jag hade tänkt tjacka upp mig på en keps (snällt mot ögonen i ett solljus jag hoppas på...) också, men lackade ur på att kepsarna i snabba färger (rött, lila och rosa) var märkta "dam" och hade mindre kulle än de tråksvarta, långsamma som var unisex och som passade mitt runda huvud... Sedan beställde jag en på nätet, i alla fall. Erhms... *host*... två...

Söndagen är, som alltid, mjukstartad och fin. Pratar länge med Linus medan jag plockar och fixar. Planen var att springa först och sedan ta itu med ICA och meal prepp. Men så började det regna elaka småspikar på tvären och jag omgrupperade mig för en stund och tog provianteringen först. I träningskläder. Det finns säkert en och annan i Byn som tror att en handlar i träningskläder för att visa hur sportig och märkvärdig man är och jag kunde väl egentligen inte bry mig mindre, men bestämde mig för att ändå gå lite undercover...



Sedan hem och packa ur och in med en långpanna fylld med gott kryddade kycklingfiléer, i ugnen, och på med en gryta råris på spisen. Läsa lite och kör någon tvättmaskin. Lyssna på Stil i P1, om Yoko Ono, och hoppas på lite bättre väder under dagens senare delar...

Ja, så har jag det. De flesta andra ägnar sig väl åt kärlek men jag går mest här och väntar på regn - och att det ska ta slut...



Inga kommentarer: