torsdag 21 maj 2015

hopp om'at...


Kvällen är fantastisk. Himlen helt molnfri och solen har en bra stund kvar innan den försvinner bakom hustak, blommande syréner och dito äppelträd. En lite kylig vind rasslar till emellanåt men annars är det tyst och stilla. Min gräsmatta är alldeles nyklippt (tack RUTger!) och katterna ute och tramsar. Hade det inte varit för de där vindpustarna kunde det varit en fin möjlighet till lite altanhäng.

Men nu sitter jag här i sköna fåtöljen med fötterna på fotpallen, ser Drottning i rosornas krig på Kunskapskanalen och är väldigt glad att jag gav mig ut och sprang, efter jobbet. Efter en lång dag, fylld av allehanda grejer (inte minst rättning av nationella prov...), är det befriande att springa skiten ur sig. Idag fick det bli backintervaller. Jag ger mig fortfarande inte på slalombacken, men på en av mina vanliga rundor finns tre backar som kan vara nog så utmanande när en springer dem fem gånger vardera, så snabbt en bara kan. Bra för styrka, uthållighet och snabbhet  och dessutom bra mentalt - stress och negativa funderingar rinner av en med svetten och väl hemma är hjärnkontoret rensat och uppstädat och det är skönt att äta, småpyssla, telefonera en stund med Linus och sedan sjunka ner här med en mugg te och bara vara...

... och inse att det nu bara är några få, intensiva veckor kvar till Den Stora Ledigheten.


Inga kommentarer: