tisdag 3 mars 2015

hurra!

Vad glad jag blir när jag kommer ut på parkeringen vid jobbet och ser den här synen.


Plötsligt hade gråvädret fått vika ner sig och luften var mild och full av löften om kommande dagar. Sedan satt jag igenom en föredömligt sammanhållen, och intressant, APT med ett getöga ut genom fönstret och minsann om inte det härliga vädret höll i sig så att jag sedan fick komma ut på en ljus och fin runda. Torrt och fint underlag och liksom... vår i luften. JIPPI och HURRA! Jag hann ända hem innan skymningen var reflexkrävande.

På söndagarna "mealpreppar" jag numera. Jag lagar mat för hela veckan. Fräscha och väl avvägda portioner. Det är Linus som inspirerat mig (han gör det också varje söndag) och det är fantastiskt skönt att dels ha med sig lagad lunch varje dag till jobbet och sedan komma hem och ha en god måltid klar att bara värma. Om jag kommer ihåg att ta upp ur frysen om kvällen, förstås. Hittills har det fungerat alldeles utmärkt. Idag överraskade jag mig själv med torskfilé, bladspenat och belugalinser till middag. Synnerligen välsmakande!

Det är ibland väldigt spännande att återvända till böcker en redan läst. Nästa bok i bokcirkeln är en gammal bekant som jag läste när den kom ut, på engelska. En, vad jag minns, intressant och läsvärd bok av en författare som skrivit två andra böcker jag tycker galet mycket om (En halv gul sol och Lila hibiskus). En omläsning nu blir intressant. Jag tror jag börjar i kväll.



1 kommentar:

ming wan lee sa...

Chimamanda Ngozi Adichie är fantastisk! och hon skriver lika vackert som hennes namn låter :)