fredag 20 februari 2015

sportig ledighet - dag 7

Det var attans sköj att vara på Vexators spelning igår. Första bandet, som jag inte ens minns namnet på, gjorde inget avtryck. Unga pojkar som står käppraka och hoppar upp och ner och varken lyckas vara, punk, pop eller funk impar inte på mig. Men "trubaduren" Adam, från Varberg, med sköna låtar och intelligenta texter kändes kul, powertrion Exterminator röjde satan med sin speedblackmetalwhatnot och allra kuligast var ju såklart att se Linus och hans polare. Härlig, hederlig thrash och överraskande tajta och proffsiga. Och samtidigt den härliga känslan av lite... garage!

Senare på kvällen... mysigt, trivsamt prat med Linus. Klok kille, det där! Sent telefonsamtal med glad Johanna och mer kul nyheter! Sedan rulla ut sovsäcken och sova i Linus soffa. Vakna strax efter sju och fixa kaffe och få en timme med kaffe och mer samtal innan Linus körde till jobbet och jag fick på mig springkläderna och körde ner till stranden för en kort springrunda, i strandkanten. OK. Jag har sprungit i finare väder... Nollgradigt och vindpiskat. Snögloppet som flygande skurar av småspik i ansiktet. Skulle vara intressant att räkna ut köldfaktorn på det. Dånet från havet. Den våta, hårt packade sanden. Och jag. Fantastisk kombo! En adrenalinkick av guds nåde!




Efter dusch och hopsamling av mina grejer satt det fint med en fika med R, på Stålboms. God macka, gott kaffe och gott snack. Lite skratt och en hel del idé- och tankeutbyte.



Och så köra norrut. Våga mig in på Det Största Varuhuset och lyckas med konststycket att på 22 minuter skynda mig in och ut och dessemellan plocka på mig fyra rosa plastburkar att ha som lunchlådor, en burk jordnötssmör av den absolut bästa sorten, fyra flaskor av min favoritduschcrème och - skälet till att jag överhuvudtaget körde dit - det här:

Bluetooth headset - perfa för träningen!

Nöjd med min insats körde jag därefter vidare, mot Småland och Hemmaboda. Här sitter jag nu och myser med stickning och Journal 64. Lite tända ljus här och var och i källaren mullrar pannan tryggt och varmt. Kanske inte en jättesportig dag, men hej... jag har ju hunnit med så mycket annat!

3 kommentarer:

ming wan lee sa...

fina bilder igen, härliga kontraster! sinnligt djup.

Catarina sa...

Underbart att vara vid havet, nästan oavsett väder!

magda sa...

ming... tack... när det kommer från dig blir jag lite extra glad... det är ju bara ögonblick fångade med mobilkameran...

Catarina... HELT oavsett, tycker jag! ;)