söndag 25 januari 2015

the wild side revisited

En del vanor känns skönare än andra. En av dessa är söndagspromenaden. Jag gick samma runda som för en vecka sedan och den kändes alldeles ny. Det kan jag väl tacka snön för.


Jag är också glad att jag kom mig ut för igår var jag inte så himla morsk. Vaknade med sticks i halsen och lätt förhöjd temperatur. Ställde, med sorg i hjärtat, in det planerade långpasset och tog mig an att bära in en pall pellets. Vissa saker måste en liksom göra oavsett... Sedan tog jag en lång, varm dusch och körde till Nybro för att ta en lång lunch med Annhelen. Trivsamt och givande, som alltid.


Resten av eftermiddagen och kvällen vilade jag mig och såg till att dricka en dekokt på torkad krossad lime, färsk ingefära och honung. En saudisk panodil strax innan läggdags och i morse vaknade jag och mådde klart bättre. Har fortsatt med intagandet av varma drycker och några ingefärsgodisar jag fått av Malin och så promenaden, då. Samt nätshoppande av ett styck knallgult, peppigt träningslinne som en blir pigg och glad av att bara se!



Allt är hunky dory och jag hoppas kunna springa i morgon efter jobbet.

 

 
 
 

Inga kommentarer: