fredag 23 januari 2015

denna veckan ett liv

Akkurat!
Fredagskväll. Inte en taco så långt ögat når, här i mitt hus. Däremot kalasade jag på en bit buffelmozzarella efter träningen och till middag blev det entrecote och potatisklyftor, som jag rostat i ugnen. Ni slipper bild på detta. Men gott var det.

Stora Nygatan
Jag var i Stockholm igår. Endagsutbildning inför vår recertifiering för att kunna fortsätta utbilda diplomerade gymnasieekonomer. Jag och kollegan Lena passade på att äta musslor på Akkurat, på onsdagskvällen. Trevligt och smaskens och goda samtal. När jag kommer upp till Stockholm, till och med sådana där grå slaskdagar som det var igår, blir jag så glad och känner mig liksom hemkommen, på något vis. Måste se till att åka upp och tillbringa några dagar där, under våren. Låt oss inte prata om SJ.

Ja! Ny del! #pocketshop
I förra inlägget skrev jag om en skön långpromenad och det var barmark. Redan samma kväll föll snö och det var inte särskilt mycket, men det ligger kvar. I måndags var jag svårt sugen på att testa mina samma dag anlända nya springskor med dubbar och jag var väl lite övermodig för själva löpningen gick så fint så jag tog en hyfsat lång sväng, men strax innan jag var hemma började jag känna av skoskav... i onsdags satt jag ju på ett tåg (och sedan var det stros på stan, en stund) och nu hoppas jag att det läkt för i morgon planerar jag en ny, minst lika lång, runda. Halt och isigt men vad spelar det för roll när en har sådana här...

Asics Gel-FujiSetsu G-TX
... så att det känns som att springa på barmark. Grymt fäste!

Vad jag ska göra av helgen? Jag vet inte. Springa, förstås. Bära in en pall pellets. Läsa. Kanske sy lite? En lunch med Annhelen? Time will tell.

Inga kommentarer: