söndag 19 oktober 2014

the laidback life

Sixtens favvohörna
God vän på besök över helgen. Vi pratar och äter lite gott och pratar mer och vilar i bekväm tystnad däremellan. Skrattar och är förtroliga. Lägger oss när vi blir trötta och det är kanske inte ens samtidigt, alltid. Sover tills vi vaknar och sedan är det kaffe och så småningom en sen, långsam frukost. En tur rakt ut i den småländska skogen, till The Tea Room, får bli helgens utflykt. Brasan är tänd och vi lutar oss tillbaka i plyschfåtöljerna en stund.

The Tea Room - a home away from home...
Sedan far vi hem och tar det mera lugnt. Jag tar mig en springtur. Vännen sover en stund. Katter får kill bakom öronen och till middag blir det västerbottenpaj. Mera prat och tystnader och timmen blir sen och jag sover så gott. Söndagen får bli en dag i mjuk, fluffig morronrock och liten brunch vid tända ljus.

När vännen farit sin väg kryper jag upp i min fåtölj och ser Downton Abbey på SVT Play. Dricker te och äter ett par kanelbullar. Ute regnar det ihärdigt.

Jag tänker. Något ligger i luften.

Inga kommentarer: