torsdag 30 oktober 2014

ledig like a boss


Jag är inne på andra lediga dagen. Igår simmade jag tidigt om morgonen och hade visserligen med mig en kaffetermos dit, men åt frukosten hemma. Körde till Kalmar och sedan Nybro för några snabba ärenden och fick också äntligen testat ett av femkilometersspåren i Svartbäcksmåla. Jag valde den lite flackare rundan och den var väldigt trevlig och behaglig med lagom backar, även om underlaget bitvis var lite väl stenigt och knöligt. Det får bli fler besök där! När jag kom hem till Byn igen latade jag mig mest, och läste, efter att ha provianterat och packat ur diverse kassar. Tidig läggning med god bok. Ljuvligt!

Idag sov jag tills jag vaknade, och kunde konstatera att gräsmattorna och grannarnas hustak var vita av frost. Sova sådär "länge" (jag var uppe vid åtta) känns som en oerhörd lyx en vanlig torsdag och hela dagen har jag gått omkring med lördagskänsla i kroppen. Har hunnit med långtelefonerande med Matilda, en timme på gymmet, klippning, småpyssel hemma, mer läsning och en skön långpromenad för att tanka dagsljus och d-vitaminer. Samt frisk luft. Det är underbart ute, just nu! Fast... det är det inomhus också och jag tror resten av kvällen ska ägnas åt ett skönt fotbad, lite manikyr och Only Time Will Tell (av Jeffrey Archer) samt tedrickande. Kanske byter jag ut Jeffrey Archer mot lite kikande på DVD-boxen Life On Mars som R så snällt lånade mig!

När jag var ute och promenerade passade jag också på att lyssna på en mäktig sjuttitalsspotifylista jag dragit ihop och inviga en grym löparjacka jag hittade i Kalmar igår (javisst, bara hittade sådär, liksom...) som är vadderad mitt fram och mitt bak, men i övrigt är fleece och har en del sjukt bra finesser som till exempel tumhål i ärmarna och ett betydligt längre bak- än framstycke vilket håller nederdelen av ryggen varm och skön även i snålblåst. Just en sådan jacka en kunde tro skulle kosta skjortan i någon sportaffär, men den fanns på H&M och därmed var också priset tämligen modest.

Eftersom allt detta ledigvarande tär hårt på mina krafter tänker jag krypa under täcket tidigt, även ikväll. Jag har ju ytterligare tre lediga dagar att avnjuta!



Inga kommentarer: