tisdag 21 oktober 2014

i arbetsveckan

En så vacker, dimmig morgon. Träden börjar obönhörligen tappa sina löv nu och nattemperaturen sjunker. Under dagen lättar dimman, himlen blir blå och solen värmer min rygg när jag går en kortkort promenad på lunchen. Hösten. Måste älska den. Älska.

Och hur beskriver jag värmen och lyckan som bubblar stillsamt i mig när vi, på en av lektionerna, ser Of Mice And Men och jag ser en av eleverna le med hela ansiktet, leva sig in i varenda scen och i övrigt knappt röra sig - för att inte missa någon detalj? En elev som äntligen, i sitt tolfte skolår (och tredje gymnasieår), hittat hem. Funnit glädje och intresse i läsning! Det är lycka - även för mig, ju!

Socialt en bra start på veckan. Igår kväll en väldigt mysig fika på te och skorpor med marmelad och bra samtal med en god vän. Idag trevlig lunch med ett par fina kollegor. Telefonprat med älskade norgetjejerna. Rolig plan - som inbegriper familj, vänskap och musik - för helgen också. Och så träningen på det!


Inga kommentarer: