fredag 11 juli 2014

en g ö r saker


Sjön vid stugan (klicka på bilden!)

Idag är det en månad kvar tills jag börjar jobba igen. Jag har bara haft sex lediga dagar, än så länge. Men vi har gjort så mycket, la famiglia och jag. Varit i stugan och grillat och firat den fjärde juli och tappat en propeller och hittat den igen och umgåsats och eldat och skrattat och druckit lite vin och varit inne i Falkenberg kaffat på Linus balkong och fikat på det som en gång var mitt home away from home - Stålboms - och jag har kramat på inte mindre än tre av mina fyra barn (och saknat det fjärde!) och vi har ätit havskräfor och haft altanhäng här i Byn och gjort rundtur på Öland och sett glasblåsning i Kosta och haft liten mysig grillmiddag med goda vänner och pysslat här hemma och rökt shisha (nu har jag äntligen en egen, vackert röd!) och tränat på gymmet och gått raska långpromenader om morgnarna och lagt sista handen vid bröllopsplanering. Dessutom har det grejats med motorcyklar, jag har en fungerande diskbänksbelysning igen och GPS-appen jag köpte fungerar fint. Till yttermera visso har jag stashat upp med både olja och koncentrerad spolarvätska inför roadtrippen samt en euroassistansförsäkring. It's #thevuxenlife all over!

Igår eftermiddag var jag på Öland och solade och badade och på kvällen åt jag melonmiddag och poppade skön 70-talsmusik. Idag blir det andra äventyr! Först ut: en liten joggingrunda i skogen!


En propellerhämtare som skulle gjort MacGyver grön av avund...
Udda fiskafänge

Havskräfta a k a lejrhommer
Solig lax- och makrillunch i Kårehamn
Glass in the making

M & M

Inga kommentarer: