torsdag 8 maj 2014

thank you for the music!

De av skolans elever som valt det så kallade musiktillägget redovisar läsårets arbete genom att ge en konsert i maj, varje år. Jag brukar gå på konserten varje år (tror bara jag missade den som var förra året, för att jag var i England, då) och i kväll var det dags igen. Konserten är alltid kul att bevista även om kvaliteten ibland kan variera. Men kvällens begivenhet var eventuellt den allra bästa elevkonsert jag varit med på. Duktiga killar och tjejer som bytte instrument och även turades om på sång och fina arrangemang. Någons röst stack ut lite extra, men lägstanivån var hög! Låtarna som valts spände från jazz till pop och filmmusik. Kent (999) och Kansas (Dust in the Wind) fick samsas med bland annat Norah Jones (Don't Know Why) och Natalie Coles fina Like a Lover. Frågan är om jag ändå inte gillade versionen av Ed Sheerans I See Fire allra, allra bäst. Galet bra!

Inga kommentarer: