måndag 7 april 2014

snart är det banne mig påsk!

Nyfiken-i-en-strut-Torsten

Jag har sovit den här helgen. Tio timmar per natt. I natt blev det bara åtta, dock. Men så har jag också hunnit med en del annat, som till exempel att köra till Kääälmah för att uträtta några nödvändiga ärenden innefattande att köpa mig en stor resväska. Den matchar mitt nagellack och kommer att bli svår att missa på bagagebanden...


Städa hann jag också i lördags, och köra någon maskin tvätt, innan jag lät resten av kvällen bli en superskön musik- och tevekväll. Det är ju inte varje lördag som en bjuds på tre fantastiskt bra musikprogram på raken, och i samma kanal. Soul Power, Amy Winehouse och Kurt Cobain. Bara sådär, liksom.

Igår sov jag tills jag vaknade, vilket är näst bästa sättet att vakna på. Sedan fixade jag mig en balja kaffe och satte mig för att göra något jag aldrig brukar göra om helgerna - jag rättade klart proven för ENG07, endast avbruten av ett långt, fint telefonsamtal med älskade Jenny. Träningspepp, sommarplaner och annat fint avhandlades. Jag lät bedömningsarbetet ta den tid det tog och sedan drog jag mig ut på en dryg timmes powerwalk, i den ljumma vårluften. Lite mera tvättpyssel och sedan lite te, katter och avkoppling i horisontalläge i soffan.

Nu... ny vecka med nya insatser. Den börjar i ljust grått och med nästan tio plusgrader. Det känns gott! Nu väntar arbete, arbete och åter arbete. Men också en och annan trevlighet insprängd bland måstena. Middagsklubb och träning är sådana saker, till exempel.



Love Is a Losing Game - Amy Winehouse (Concert in Dingle, Ireland)

Inga kommentarer: