torsdag 17 april 2014

packspärr

Ser lovande ut!
Igår var jag ju tvungen. Det tog emot. Men eftersom jag vet att jag har andra planer för vad som ska hinnas med i eftermiddag fick jag ju till slut ta mig själv i kragen och börja packa. Matilda föreslog ett glas vin som lösare av packspärren, men eftersom jag behöver vara pigg och alert idag så skippade jag det. Nu är jag alltså packad ändå. Jag kommer att vara helt underbart färgkoordinerad med min illorange resväska och knallröda handdito. Tror jag får med mig vad jag tänkt. Det jag glömmer (vilket inte brukar vara särskilt mycket) får jag väl köpa upp mig på, om jag skulle behöva.

I eftermiddag tänkte jag sluta tidigare. Ta en sväng inom gymmet (det är ju t-dag!) och sedan hem och fixa och dona. Stämma av med katt- och husvakt nr 2, lämna nyckel osv.

Men först är det, i alldeles vanlig ordning, kaffe, blå himmel och nyheter och katter. Dagen börjar fint.

Det var väl här någonstans jag fick mina prefenser för manliga sångröster...

2 kommentarer:

ANNA sa...

Den "videon"... så pillemariska de ser ut å keyboardisten *fniss* Playback liksom...

magda sa...

Visst är de rara?! ;)