torsdag 20 mars 2014

tröttmössa

Idag är en sådan där morgon då jag skulle kunna tänka mig att somna om. En god stund. Men gör jag det? Nej. Just det. Jag går snällt upp, tar min morgondusch och brygger kaffe. Tack för den, Luther! Som belöning hinner jag chatta med Matilda en stund. I Saudi ligger de ju två timmar före oss så hon har ju redan varit uppe länge. En liten skickebudslista växer fram. Jag ska köpa mig en stor resväska...

Vårdagjämning idag. OK. Och igårkväll deklarerade jag. Eller snarare... jag läste igenom och signerade, elektroniskt, och klickade på "sänd". Jag får tillbaka litegrann. Det kommer att sitta fint framåt midsommar.

Arbetsveckan närmar sig sitt slut och det känns bra. Än så länge inga stora planer för helgen, men det brukar ordna sig. Om inte annat finns det att göra här hemma.



Inga kommentarer: