söndag 23 mars 2014

sun-day

Vilma & Torsten rejvar loss. Som FAN!
Sixten ligger i bakhåll bakom sin älskade skokartong för att sedan köra ner huvudet i den och springa runt köket som en galning, med kartongen framför sig. Det ser sanslöst knasigt ut! Så snart jag försöker filma honom blir han stel som på ett gammalt familjefoto från förrförra århundradet.

Torsten och Vilma busar loss framför kylskåpet och gör skojiga krumbukter och saltomortaler men när jag trycker på REC på mobilen förvandlas Torsten till en sfinx och Vilma rymmer ut i vardagsrummet. DUMKATTER. Sötast i världen men med en slags Garboattityd...

Jag vaknade av solen rakt in i ögonen. Inte mycket lönt att försöka somna om då så jag gick ner i köket för att fixa en kanna av Byns bästa och sedan sitta vid mitt köksbord, njuta av radioprat och blå himmelsutsikt. Men när jag kikade ut var det helt igenmulet. Antingen blev det grått i rekordfart eller så ligger mitt sovrum väldigt nära himlen. Ibland tror jag att det gör det, faktiskt.

Nej, förresten... jag vet...

(himlaskön version)


2 kommentarer:

ANNA sa...

En av väääärldens skönaste låtar.

magda sa...

Jaaa!