söndag 16 mars 2014

späckad söndag

Vilken natt. Jag var trött igår och trillade i säng strax efter tio. Somnade direkt. Vaknade strax efter åtta idag. You do the maths. Katterna har, tror jag, hållit sig i schack och varit tysta hela natten. Eller så har jag bara varit snudd på medvetslös? Att förrätta CAE-examinationer är marginellt lättsammare än att skriva dem, tror jag. Eleverna var slitna efter sina nästan sju timmar i skolan (lugna och fina... de var i god tid och de hade ordentligt med rast mellan varje moment) och jag hade nästan en timmes förarbete och ännu mer efterarbete (ställa i ordning sal, plocka fram material, snygga upp, sortera, lägga i kuvert, fylla i blanketter och jag vet inte vad) men de såg ändå nöjda och glada ut och jag hoppas att det gått bra för dem alla!

När jag spanar upp mot toppen av min höga björk (friskförklarad av en arborist härförleden!) ser det ut att vara vindstilla där grenarna strävar upp mot den blå himlen. Jag ska absolut ta mig en promenad även idag (jag fick till en timmes rask dito igår eftermiddag!) men jag har också tusen och en saker att göra inomhus. Tvätt ska tvättas, hängas och vikas. Växter ska vattnas. Sängen ska renbäddas. Badrum ska skuras. Köket likaså. Ytor ska torkas av, saker plockas undan och lite vinterytterkläder hängas undan (ja, jag gillar att frysa in våren... frågor på det?). Golv ska dammsugas och våttorkas och Vinterstudion får stå på så jag kan snappa upp lite spänning från Falun! Egentligen borde jag städa Gamla Bettan inuti också, ifall någon kanske vill komma och kolla på henne? Och så skulle jag vilja ställa upp alla fönster och dörrar en stund och släppa in vårluften i alla skrymslen och vrår - men då rymmer ju katterna...

Men ikkje noen stress. Först ska [mycket] kaffe drickas, Godmorgon världen! lyssnas på (men en har ju simultankapacitet och kan jobba samtidigt) och lite slappa mjukiskläder dras på. Sen så...

1 kommentar:

Teresa Terttu Brunzell sa...

En skön pysselsöndag med andra ord! Jag håller låg profil än, hostar inte så värst mycket längre, men låter som Marge Simpson... Ha en fin dag!