söndag 30 mars 2014

r e s p e c t

Kung Sixten I av Parkgatan håller ett öga på sitt rike.
Linus och Elli kom på att de ju nästan är i Oskarshamn där Ellis syster bor och hennes lille kille som fyllde ett år igår, så de bröt upp runt lunchtid för att hinna ta vägen därom innan de åker tillbaka till Framsidan. Jag pysslade undan och gick ner till Torget där det hölls en manifestation "för mångfald mot enfald". Vädret var helt fantastiskt och i sista stund bytte jag till kavaj i stället för den goa softshelljackan. Tur det, för det var så varmt i solen att jag fann mig sittandes i bara tishan.

Manifestationen var bra arrangerad med skön musik och deltagande från V, S, MP här i Byn och av Kommunisterna i Nybro/Kalmar. Di högra lyste med sin frånvaro så när som på en och annan känd nazist och tre poliser (och deras politiska hemvist har jag ingen som helst aning om). Men VAR VAR ALLA EMMABODABOR? Jag räknade för säkerhets skull två gånger och fick det till ungefär hundra personer. Jag är besviken. Men inte förvånad. Hur eller hur fick jag efteråt en härlig t-shirtspromenad med sköna vännen Annhelen. Vitsippor, värme och vänskapligt samtalande!

Smarrig middag på rester från gårdagen och efter att ha sett reprisen av Soul Power, i SVT2, fick jag lite spring i bena, så jag tog cykeln på en snabbrunda uppåt Krysseboda och sedan runt Byn i ett par kringelikrokar. Underbart! Nu avrundar jag en fullpetad och energiladdande helg med att sjunka ner i tevesoffan och se på lite teve, med fötterna i ett hett skumbad och lite nagellackande!

Inga kommentarer: