fredag 28 mars 2014

nedrans också!

Ny erfarenhet: klippningen från i osndags ser helt enkelt för jävlig ut. Jag vet inte vad som hände. Samma tjej som klippt mig i snart åtta år. Ibland hennes kollega (vid akutfall som infaller i semestertider). Kommunikationen har aldrig fallerat. Jag har alltid lyckats bli förstådd när jag förklarat hur jag vill ha det. Igår sa jag visserligen att det var fint att bli klippt lite kortare sist och att det gärna fick bli så igen. Men... det här?

JAG SER UT SOM PER GESSLE - FAST FULARE!!!
(och med kortare i nacken)


Frisören bara pratade och klippte, och klippte och pratade och sedan fönade hon och donade och det var faktiskt inte förrän framför badrumsspegeln igår morse som jag insåg hur jävla kort det blivit.

Jag vet. Det växer ut. Men jag tror faktiskt inte att jag någonsin varit så ledsen och besviken över min frisyr. Jag skojar inte. Jag är väl en lyckans ost som aldrig någonsin varken fått fel frisyr eller färg förrän nu. Men det här? Det är ju inte en tuff, punkspretig frisyr (som jag hade på åttiotalet). Den skulle jag ju åtminstone veta vad jag skulle göra med. Den här vet jag inget om.

Jag tror jag ska ha en röd mössa nerdragen till ögonbrynen idag. Eller en flottig backslick, kanske?

Fin Fredag? Det vete fan, alltså. Fast... himlen är blå och solen målar grannes vita hus i guld. Alltid något.

Men det bästa av allt och det som gör det här till en fantastisk fredag, oavsett är ju att...

 VÄRLDENS BÄSTA, KLOKASTE, RARASTE, FINASTE, SÖTASTE, GOASTE JENNY FYLLER ÅR IDAG!!! GRATTIS MITT HJÄRTA!!!

Inga kommentarer: