lördag 8 februari 2014

konflikt


Kaffe i stor, drickvänlig mugg på mitt köksbord. Kattdansen går runt, runt i huset. Under bord, upp och ner för trappan, över stolar och upp i fönster. Konflikt direkt från Iran i P1. Spännande grejer. I Lundströms bokradios bokcirkel diskuterades Marguerite Duras Älskaren tidigare i morse. Jag har läst den, men det var ett bra tag sedan och den här gången hakar jag inte på. Jag koncentrerar mig på VMG läser, istället. En grupp på bokcirklar.se som våra eminenta svensklärare dragit igång! Just nu en novell av Jonas Karlsson.

Men jag ska vara lite aktiv idag, också. Huset är i behov av en lite större städinsats igen, ett par maskiner tvätt behöver köras och jag behöver, efter det, ta en lång promenad och tanka dagsljus. Som lördagsplan känns detta ganska lagom och skulle andan falla på så har jag lånat hem Bertoluccis 1900 på DVD, från bibblan.

Längdskidor och skidskytte på P4 känns inte som ett alternativ.


Inga kommentarer: